På väg.

Idag (fredag) är det månadsjubileum för mitt pajjade knä. Det firar vi med att dra norröver. Just nu befinner vi oss i Sveg i väntan på att ta oss vidare mot Ramundberget och slutdestinationen för dagen. Imorgon börjar vi skida tillbaka mot Helags och platsen där vi bröt.
Planen var att bege oss förra veckan efter mitt besök på ortopeden i Mora. Emanuel hade dock tagit över min maginfluensa och blev liggandes med feber i över en vecka, så det fick vänta. Nu är båda ganska förkylda men satsar ändå.

Vete sjutton hur detta kommer att gå i djupsnön och kylan, men vi vill ge det ett försök. Besöket i Mora visade att ett ledband är av och att även korsbandet tagit stryk. Magnetröntgen sker i slutet av februari och fram tills dess ska jag akta mig för att förvärra skadan.

Håll nu alla era tummar för att vi båda ska hålla…en bit i alla fall 🙂

6 reaktioner på ”På väg.

Lämna en kommentar