Sent inlägg. Åre- Vålådalen.

Klockan är efter midnatt. Det kanske har slutat snöa. Jag hör inte längre flingorna mot tältduken. Emanuel ligger intill mig. Han har nyss somnat.
Jag behöver också sova, helst för två timmar sedan.
Men.
Det är så fint nu. Alldeles lugnt och stilla.
Det är gott att vara vaken själv. Jag trivs väldigt väl tillsammans med Emanuel men också med att vara ensam. Så jag passar på och tar tröttheten imorgon. Det går sällan ut över någon annan än mig själv.
Har så himla mycket i mitt huvud just nu och håller på att svämma över av allt.
Senaste dagarna har gett energi. Åre var skoj med roliga samtal och gott käk. Igår (fredag) kom vi förbi hos Annika och Torkel, upphovsmänniskorna till hela Vita- och Gröna bandet. Om vi gladdes åt det? Kan ju säga att det är största anledningen till att vi båda knappt kan sova. Så himla spännande och inspirerande personer! De har gjort så mycket intressant och blev verkligen peppad av dem. Har nu massa input att gå igenom kvarstående mil. Sjukt bra! Är definitivt det jag behöver för att roa mig. Kan vissa stunder frångå den mest krävande terräng om jag har något nytt huvudbry.
Utöver detta så blev vi bjudna på galet god pasta med feta. Fick duscha och sova över. Det är så fint att få komma in hos någon på det sättet. Att få hänga tillsammans med en familj för ett tag.

Idag begav vi oss vidare, bärandes på våra skidor. Lagom tills det var dags för fika dök det upp ett motionsspår vid sidan av vägen. Varför inte, tänkte vi och klev på. Gång på gång blev vi omkörda av snabba människor i slimmade dräkter. Oj vad de såg lätta ut!

Spåret slingrade sig fram genom skogen till Vålådalens fjällstation. Eftersom kvällen var i antågande slog vi läger vid begynnande led mot Vålåstugorna. Uppe vid fjällstationen vankades det middag och vi kunde inte motstå den trots de senaste dagarnas matupplevelser. Vålådalens fjällstation är något alldeles extra med oerhört mysiga rum att vistas i. Middagen var hur god som helst och efterrätten var ett berg av glass med hallonsås. Mums! De som jobbade där var nyfikna på vår tur. När vi sedan skulle betala bjöd de på middagen och tyckte vi skulle betala för frukosten nästa dag istället. Otroligt fint på alla sätt, särskilt då vi hade svårt att välja vad vi skulle unna oss. Verkligt gemytligt, trevlig personal och ett toppenutbud vad gäller glutenfritt bröd.

Hit kommer vi gärna igen:-)

Kommentera

